Kundservice
Hitta svar på vanliga frågor snabbt och enkelt.
Reklamationer
Paketet är skadat
Registrera din retur eller klagomål online via denna portal HÄR.
Förpacka
varorna säkert i SKARE NORDIC-förpackningen eller annan låda. Alla
returartiklar måste vara i originalskick, i originalförpackningen och i
oanvänt skick.
När du har registrerat ett reklamation via vår
portal får du en QR-kod. Denna QR-kod visar du upp hos ditt närmaste
PostNord-ombud – de skriver ut en fraktsedel åt dig.
Observera att det är viktigt att placera den nya returetiketten ovanpå den gamla fraktsedeln.
Behåll det returkvitto du får från distributören tills du har fått din återbetalning.
Något saknas i mitt paket, vad gör jag?
Vi beklagar att en vara saknas i ditt paket!
Kontrollera e-postmeddelandet med din orderbekräftelse och kvitto för att se till att varan inte var slut i lager.
När kan jag senast returnera min order?
Hos SKARE NORDIC har du 14 dagars returrätt från den dag du tar emot paketet.
Du returnerar ditt paket via portalen HÄR.
Måste jag betala returfrakt när jag returnerar?
Att
använda vår returetikett kostar 115 SEK, vilket dras av från din
återbetalning, men du får tillbaka dina ursprungliga fraktkostnader.
Enligt spårningen ska du ha fått mitt returpaket, men jag har inte fått
något returkvitto. Även om distributören har lämnat paketet hos oss kan
det fortfarande ta 5 arbetsdagar att behandla din retur.
Returhanteringsprocessen görs manuellt, eftersom varje retur kräver en
omfattande kvalitetskontroll innan vi kan lägga tillbaka varorna i
lager. Tack för din förståelse, vi kommer att skicka dig ett
e-postmeddelande med en kreditnota så snart din retur är registrerad och
vi har påbörjat din återbetalning.
Kan jag ändra min order?
Vi ber om ursäkt, men
det är tyvärr inte möjligt att lägga till eller ändra din beställning
när den har lagts. Vi arbetar snabbt för att packa och behandla din
beställning, vilket innebär att vi inte kan göra ändringar i den när den
har lagts.
Om du har några frågor om din beställning eller vill avbryta den, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på suppor@skarenordic.se Vi hjälper dig gärna med eventuella frågor eller annullering av din beställning. Tack för din förståelse.
Betalningar
För att säkerställa en
säker hantering av betalningar samarbetar vi med Nets. Betalning på
Skarenordic.se kan ske med följande betalningsmetoder: Visa, MasterCard,
JCB, Maestro, Apple Pay, Google Pay, PayPal och Klarna.
När du genomför en betalning godkänner du att beloppet reserveras på ditt kort.
Beloppet kommer inte att debiteras förrän vi skickar din beställning.
Därefter kommer du att få en orderbekräftelse och ett kvitto via e-post
för att bekräfta denna process.
Om en order annulleras kommer
beloppet vanligtvis att frigöras inom en period på 2 till 5 dagar. Det
exakta antalet dagar beror på bankpolicyn hos kortinnehavarens bank.
Vi vill säkerställa att du är fullt informerad om betalningsprocessen och
hanteringen av pengarna. Om du har några ytterligare frågor om detta
eller andra betalningsrelaterade frågor är vår kundtjänst alltid
tillgänglig för att hjälpa dig.
Retur
Om du vill returnera din vara, vänligen gör följande:
Registrera din retur eller klagomål online via denna portal HÄR.
Förpacka varorna säkert i SKARE NORDIC-förpackningen eller annan låda. Alla returartiklar måste vara i originalskick, i originalförpackningen och i
oanvänt skick.
När du har registrerat ett byte/retur/reklamation
via vår portal får du en QR-kod. Denna QR-kod visar du upp hos ditt
närmaste PostNord-ombud – de skriver ut en fraktsedel åt dig.
Observera att det är viktigt att placera den nya returetiketten ovanpå den gamla fraktsedeln.
Behåll
det returkvitto du får från distributören tills du har fått din
återbetalning. Vår normala behandlingstid för en retur är 7 dagar.
Vänligen observera! En returhanteringsavgift på 115 SEK debiteras per order.
Om du inte använder returetiketten som skickats till dig är du ansvarig för att returnera varorna till vårt lager.
Observera att det kan vara en längre behandlingstid om du använder en annan etikett.
Adressen till vårt lager är:
Skare Nordic AB
Skarenordic.se
Vålånger 566,
871 97 Utansjö, Sverige
OBS: VI HÄMTAR INTE I PAKETBUTIKER
När vi får ditt returpaket till vår returavdelning kommer vårt returteam att börja behandla din retur.
Vi har en handläggningstid på 2-7 dagar, beroende på säsong och
belastning. Så snart din retur är behandlad kommer pengarna att
återbetalas till det kort som användes för beställningen genom vårt
avtal med NETS. Här kommer du att få ett mail med en kreditnota.
När kommer min beställning att skickas?
I allmänhet kan du
förvänta dig att din beställning skickas inom 1-5 arbetsdagar. 80% av
våra paket levereras inom 1 dag, och så snart vi har packat din
beställning kommer du att få en orderbekräftelse och ett
spårningsnummer.
Var är mitt paket?
Du kan spåra ditt
paket med hjälp av spårningslänken som du fick när det skickades från
vårt lager. Om du har några frågor om leveransen eller statusen för ditt
paket, vänligen kontakta den relevanta distributören. De kan ge dig
uppdaterad information om paketet och dess beräknade ankomsttid.
Alla paket levereras med Postnord.
Gåvor
Vi kan tyvärr inte erbjuda presentinslagning eller bytesetiketter.
En gåva kan köpas tidigast 30 dagar innan gåvan ges. I samband med detta
erbjuder vi 14 dagars returrätt från gåvans leveransdatum. Detta gäller
dock under förutsättning att gåvans leveransdatum framgår av
orderkommentaren i samband med köpet. Om gåvans leveransdatum inte
framgår av ordern finns ingen förlängd returrätt.
När kommer ni att ta ut pengarna från mitt konto?
När du gör en betalning
godkänner du att beloppet reserveras på ditt kort. Beloppet debiteras
inte förrän vi skickar din beställning. Därefter kommer du att få en
orderbekräftelse och ett kvitto via e-post för att bekräfta denna
process.
Om en order annulleras kommer beloppet vanligtvis att
frigöras inom en period på 2 till 5 dagar. Det exakta antalet dagar
beror på bankpolicyn hos kortinnehavarens bank.
Vi vill
säkerställa att du är fullt informerad om betalningsprocessen och
hanteringen av pengarna. Om du har några ytterligare frågor om detta
eller andra betalningsrelaterade frågor är vår kundtjänst alltid
tillgänglig för att hjälpa dig.